06:22 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
رشد قابل توجه ۱۵۷ درصدی سود خالص "سمازن"

1400/06/31 15:30

چه خبر از نمادهای بورسی:

رشد قابل توجه ۱۵۷ درصدی سود خالص "سمازن"

بیشترین دارایی در اختیار بخش «سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت» بوده که نسبت به پایان سال گذشته ۱,۳۲۴ درصد رشد را شاهد بوده است.

به گزارش نماد برتر، شرکت سیمان مازندران در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی ۶ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های عملیاتی‌ خود طی این دوره ۶ ماهه را برابر با ۴,۰۶۴ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۱۱۹ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته از آن خودکرده، سود ناخالص شرکت سمازن طی این دوره ۶ ماهه با افزایش ۱۳۰ درصدی به مبلغی بالغ‌بر ۲,۰۳۰ میلیارد ریال رسیده است.


مجموع سود عملیاتی شرکت سیمان مازندران در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای مبلغی بالغ‌بر ۱,۷۸۷ میلیارد ریال گزارش‌شده و این در صورتی است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۵۳ درصدی را به ثبت رسانده است.


این شرکت سیمانی با سود خالص ۱,۴۸۵ میلیارد ریالی مواجه بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵۷ درصد رشد پیداکرده و سود خالص هر سهم برابر با ۹۰۷ ریال بوده که ۱۵۷ درصد افزایش داشته است.


صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان خردادماه ۱۴۰۰


بر پایه این گزارش صورت گرفته، شرکت سیمان مازندران در گزارش صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را برابر با ۷,۱۴۶ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۳۴ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته شاهد بود.


بیشترین دارایی در اختیار بخش «سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت» با ۱,۸۹۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته ۱,۳۲۴ درصد رشد را شاهد بوده است.


میزان سرمایه سمازن نسبت به سال گذشته بدون تغییر مانده، همچنین سود انباشته ارائه‌‎شده سیمان مازندران در پایان دوره ۶ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰ با رشد ۱۵ درصدی به ۲,۴۰۴ میلیارد ریال رسیده است.


همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت سیمان مازندران در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای برابر با ۴,۰۶۴ میلیارد ریال به ثبت رسیده، بیشترین درآمدی که طی این دوره اعلام‌شده مربوط به سیمان خاکستری با ۱,۸۷۷ میلیارد ریال در بازار داخلی بوده که حاصل فروش ۵۳۵,۲۱۷ تن با نرخ فروش ۳،۵۰۸،۶۸۷ریال از این محصول بوده است.


اهداف و راهبرد‌های آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات


از مهم‌ترین اهداف مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات می‌توان به مواردی ازجمله؛ اصلاح کمی و کیفی سبد محصولات تولیدی منطبق با خواست بازار، ایجاد انضباط در رفتار با بازار، طراحی و اجرای آمیزه بازاریابی و تبلیغات، توسعه فعالیتھا و برنامه ھای بخش تخفیفات بازار اشاره کرد.


برآورد شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه


نرخ فروش و نرخ مواد اولیه طی دوره ۶ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۰ بر اساس مصوبات انجمن صنفی سیمان و هلدینگ تنظیم می‌گردد و همچنین جاری مدیریت شرکت تلاش دارد تا پایان آذرماه سال با کنترل هزینه‌ها ازجمله هزینه‌های سوخت و برق مصرفی در فصول سرد سال و افزایش راندمان خطوط تولید ناشی از انجام تعمیرات اساسی توسط کارکنان شرکت مانع از افزایش بهای تمام‌شده گردد.